Edeka Schwebel, Saksa

Latest_Installation_Hero

Edeka Schwebel - ilmastoneutraali menestysprojekti keskellä Frankenbergiä

Frankenbergin keskustassa sijaitseva EDEKA-tori Schwebel (entinen Lebensmittelhaus Schwebel) perustettiin 1950-luvun alussa. Perheen kolme sukupolvea ovat tarjonneet ja myyneet täällä elintarvikkeita, juomia ja muita päivittäiseen käyttöön tarkoitettuja tuotteita. Schwebelin perhe on aina kiinnittänyt erityistä huomiota siihen, että kaikki asiakkaat tuntevat olonsa hyväksi ja rennoksi tehdessään ostoksia siellä.

Vanhenevan kylmätekniikan vuoksi Schwebelin perhe päätti tehdä myymälässään uuden ilmastoystävällisen muutoksen ja modernisoinnin vuoden 2021 alussa. Uusi bistro "Karl's" myymälän edessä kutsuu asiakkaat nauttimaan rauhassa välipalasta, kun taas "zero waste" -nurkkaus pakkaamattomilla tuotteilla sekä käytävä kasvis- ja vegaanituotteilla tarjoavat erityistä lisäarvoa ravinto- ja ympäristötietoisille asiakkaille. Lisäksi Viessmann Tecto kylmä- ja pakastekalusteet tarjoavat enemmän tilaa ja helpottavat tuotteiden saamista entistä paremmin esille.

Jatkokehitys ja innovaatio kulkevat käsi kädessä: Viessmannin ilmastoystävällinen kylmätekniikka

Alun perin peruskorjaussuunnitelmassa oli vain vanhojen kylmäratkaisujen uusiminen, mutta yhteistyössä Viessmann-projektiryhmän kanssa myymälän pohjaratkaisua mukautettiin ja paranneltiin tilankäytön tehostamiseksi.

12 viikkoa kestäneessä muutosvaiheessa myymälään asennettiin yli 80 metriä Viessmannin kylmä- ja pakastekalusteita. Nämä eivät ainoastaan ​​takaa tuotteiden pitkäkestoista tuoreutta, vaan myös merkittäviä energiansäästöjä. Kylmätekniikkaan Schwebel-perhe valitsi modernin kylmäjärjestelmän, joka toimii ilmastoystävällisellä CO2-kylmäaineella.

Nopea ja sujuva täydellinen uusiminen kokonaan uudenlaiselle ostokokemukselle

"Schwebel-perheen ja Viessmann-projektitiimin hyvän yhteistyön ansiosta syntyi aivan uusi ostoskokemus muutamassa viikossa.

""Täydellinen uusiminen sujui nopeasti ja mutkattomasti. Tecto-kylmäkalusteet on helppo asentaa, käyttää ja valvoa, ja ne vaikuttavat myös nykyaikaisella muotoilullaan, tehokkaammalla tilankäytöllään ja paremmalla tuotteiden näkyvyydellä. Tämä tekee työstämme ja asiakkaidemme ostoksia helpompaa"", sanoo Jannik Schwebel, Schwebel-ruokakaupan omistaja.

Ilmastoystävällisillä kylmäaineilla toimivien nykyaikaisten Viessmannin kylmäjärjestelmien käytöllä voidaan seuraavan 12 vuoden aikana säästää arviolta 976 960,5 kg CO2:ta, mikä vastaa kylmäratkaisujen keskimääräistä käyttöaikaa. Tämä CO2-määrä on verrattavissa noin 310 keskiluokan kokoisen henkilöauton vuosittaisiin päästöihin."

"Projektin ensimmäisestä konsultaatiosta yhteiseen strategia- ja suunnittelusuunnitteluun sekä tekniseen toteutukseen ja käyttöönottoon asti olemme aina tunteneet olomme hyvin huolehdituksi. Viessmannin asiantuntijoilla on monen vuoden kokemus ja intohimo innovatiivisiin projektiratkaisuihin." - Jannik Schwebel, Omistaja EDEKA Schwebel.